Pàgines

dimecres, 30 d’abril del 2014

Unitats i instruments

Presentació del metre
La idea d'aquesta sessió és presentar el metre a partir dels instruments: cinta mètrica, metre de modista, metre de fuster, etc.

Per què?
Presentar el metre com a unitat comuna per a tothom, és fer una institucionalització, tot i que de vegades els alumnes ho associen per abús del llenguatge (relacionen la idea del metre a la cinta mètrica que tenen a casa). En canvi, si el presentem a partir dels instruments estem trencant aquesta identificació i, a més a més, ens és més fàcil veure la seva utilitat (la dels instruments). Per exemple, si vols mesurar la longitud d'una paperera rodona necessites el metre de modista i, en canvi, si vols mesurar un objecte que acabi molt amunt has d'utilitzar per força el metre de fuster ja que la cinta mètrica es doblega.


Les preguntes
  • Si haguéssim de trucar a un fuster perquè ens fes una taula com les de la classe, ens anirien bé les unitats de mesura escollides el dia anterior (retoladors, agendes...)?   
    • En un principi tots van dir que sí perquè a totes les cases hi havia retoladors i agendes. Em va caldre ensenyar altres tipus de retoladors i d'agendes per evidenciar que no totes són iguals. 
  • Com ho podríem fer per entendre'ns amb el fuster i que sabés les mides exactes només parlant per telèfon?  
    • En aquest cas va ser molt important la teatralització perquè ho entenguessin, sinó era massa abstracte. 
  • Com pot ser que la mida sigui igual si les cintes mètriques són tant diferents?
    •  Els va costar posar-hi paraules, entenien el concepte però no sabien com explicar-ho. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada